Úplne nová Specialissima prešla kompletným redizajnom , vďaka čomu sa z nej stáva univerzálny pretekársky bicykel - All-Rounder.
Specialissima stojí v hierarchii Bianchi na samom vrchole, či už vďaka svojej histórii, alebo použitím tých najlepších technológií, ktoré Bianchi ponúka. Doteraz niesla titul vrchárskeho bicykla, kde bolo hlavným cieľom dosiahnuť čo najlepší pomer hmotnosti a tuhosti. Nová Specialissima si naďalej zachováva nízku hmotnosť a klasický vzhľad aj napriek použitiu aerodynamických prvkov na ráme či kotúčovým brzdám. Tiež sa z kategórie vrchárskych plnokrvníkov presúva do čím ďalej populárnejšej kategórie “všestranných pretekárskych bicyklov”.
Hlavné charakteristiky novej Specialissimy:
Aerodynamika - Specialissima prevzala niekoľko aero prvkov z modelu Oltre, ako napríklad: integrovanie vidlice do spodnej časti hlavovej trubky, integrovanie sedlovej objímky, agresívnejšie aero profilovanie hlavovej trubky a v neposlednom rade profilácia trubiek rámu.
Integrácia ACR - Specialissima nasleduje Oltre v integrácií brzdových hadíc a elektrického radenia dovnútra riadidiel - rámu pomocou systému ACR od FSA. Na vás je už len vybrať si medzi “klasickými” riadidlami a predstavcom alebo integrovaným kokpitom Vision Metron. Mechanické radenie je naďalej vedené “klasicky” pre zabezpečenie jeho bezchybného chodu, ktorý by sa ostrým zalomením výrazne zhoršil.
Pomer hmotnosti a tuhosti - hlavná charakteristika Specialissimy, vďaka ktorej je stúpanie do tých najstrmších vysokohorských sediel či šprintovanie do cieľa najefektívnejšie ako je len možné. Hmotnosť rámu pri kotúčových brzdách a použití technológie Countervail® ultralight formula sa zastavila na 830g (v špeciálnej čiernej farbe dokonca len 750g)
Pohodlie a stabilita - 28mm široké plášte a technológia Countervail® ultralight formula zabezpečujú tlmenie až 80 % vibrácií, ktoré by muselo spracovať vaše telo, a tým míňať tak vzácnu energiu. Taktiež napomáhajú k stabilite bicykla vo vysokých rýchlostiach v zjazdoch. Pretože nestačí byť prvý na vrchole stúpania ak po ňom nasleduje náročné klesanie! A práve v zjazde oceníte Specialissimu na kotúčových brzdách, ktoré vám ponúknu neporovnateľnú moduláciu bŕzd a brzdný výkon za každého počasia.
Dizajn - 3 nové minimalistické farebné prevedenia, nový dizajn nápisov a v neposlednom rade návrat klasickej orlice na hlavovej trubke
Materiál | Carbon |
Rám | Specialissima Disc carbon w/Bianchi CV, 1.5 - 1.5 headset, 27,2mm seatpost, mechanical/electronic shifting compatible, PressFit 86,5x41mm BB, internal cable routing for disc brakes, flat mount calip |
Vidlica | Bianchi Full Carbon w/Bianchi CV, 1.5 integrated head, internal cable routing for disc brake, flat mount caliper, thru axle 12x100mm |
Prehadzovačka | Shimano Ultegra RD-R8000 SS 11sp, top normal shadow design, direct attachment, max 30T |
Prešmykač | Shimano Ultegra FD-R8000 |
Radenie | Shimano Ultegra ST-R8020 2x11sp, hydraulic discbrake, Shimano Ultegra ST-R8025 2x11sp, smaller lever size for sizes 47/53cm |
Kľuky | Shimano Ultegra FC-R8000 50x34T, Crank Length: 165mm-44cm, 170mm-47/53cm, 172.5mm-55/59cm, 175mm-61cm |
Kazeta | Shimano Ultegra CS-R8000, 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30T |
Riadidlá | Fsa Energy SCR , Double Butted and tapered AL7050, 31.8mm, drop 125mm, reach 80mm, 4o Outward Bend, size: 400mm-47/50cm, 420mm-53/57cm, 440mm-59/61cm |
Predstavec | FSA NS ACR, ST-OS-160, 3D Forged/CNC AL6061, 31.8mm, rise -6°, Di2 compatible, Ext: 90mm-47/50cm, 100mm-53cm, 110mm-55/57cm, 120mm-59cm, 130mm-61cm |
Sedlovka | Reparto Corse UD carbon shaft, forged alloy head, 15mm offset, diam. 27,2mm, length 350mm |
Plášte | Vittoria Corsa G2.0 graphene 700x25 |
Kolesá | Fulcrum Racing 418 disc brake, R400 aluminium asymetric rims 622x17c, tubeless ready, 34mm profile, thru axle front 12x100mm - rear 12x142mm, Center Lock AFS |
Brzdy | Shimano BR-R8070 |
Reťaz | Shimano Ultegra CN-HG701-11 |
Brzdové páky | included w/shifters |
Stredové zloženie | Shimano SM-BB72-41B PressFit |
Handlebar tape | Black soft Microfiber tapes w/shockproof Eva-139 |
Hlavové zloženie | Fsa NO.55R 1.5 /ACR/Bianchi, lower 1.5 - upper 1.5 , 36°- 45° ACB bearings, w/Carbon custom top cap specific for Disc ACR stem/handlebar, for 52mm/52mm OD head tube, w/TH-894/CR-1 compressor |
Brzdové kotúče | Shimano SM-RT800 Center Lock, diam. 160mm |
Sedlo | Fi'zi:k Antares R7, nylon carbon reinforced shell w/WingFlex, S alloy rail, 274x142mm |